ایران پرسمان
چین: آمریکا ضعیف‌ترین کشور در مقابله با ویروس کرونا است
جمعه 8 مرداد 1400 - 22:26:55
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / گروه رسانه‌ای چین اعلام کرد آمریکا نه تنها نتوانست ویروس کرونا را در داخل مرزهایش کنترل کند، بلکه ضعیف‌ترین کشور در مقابله با آن در جهان بوده است.
به نقل از رویترز، گروه رسانه‌ای چین اعلام کرد: آمریکا نباید کشور‌های دیگر را برای ناکامی خود در مهار همه گیری ویروس کرونا، سرزنش کند.
گروه رسانه‌ای چین در تحلیل روز پنجشنبه خود نوشت: اطلاعات آکادمی ملی علم که اخیراً منتشر شد، جهان را شوکه کرد، زیرا مشخص شد که آمریکا آمار واقعی قربانیان کرونا را 60 درصد کم‌تر از آمار واقعی اعلام می‌کند. این بدان معناست که احتمالاً 65 میلیون آمریکایی به کرونا مبتلا شده اند.
این گروه افزود: آمریکا به عنوان ابرقدرت جهانی نه تنها نتوانسته بیماری کووید-19 را در داخل مرزهایش کنترل کند، بلکه ضعیف‌ترین کشور در مقابله با ویروس کرونا در جهان بوده است. آمریکا همچنین نتوانسته است تدابیر مناسبی برای ممانعت از صدور این ویروس از داخل آمریکا به سایر نقاط جهان اتخاذ کند.
به گفته این گروه، بررسی اطلاعات و مراحل شیوع کرونا در آمریکا نشان می‌دهد که اولین موارد ابتلا به کرونا در سال 2019 در آمریکا مشاهده شد، اما دولت وقت آمریکا به عمد و در راستای اغراض سیاسی خود، آن موارد را نادیده گرفت. مسئولان دولت آمریکا دانشمندانی را که در مراحل اولیه شیوع کرونا هشدار داده بودند، سرکوب کردند و به هشدار‌های چین و سازمان جهانی بهداشت نیز اعتنایی نکردند. به همین علت، آمریکا فرصت کنترل و مقابله با کرونا را از دست داد. این موضع نه تنها به شیوع سریع ویروس کرونا در آمریکا، بلکه به تأخیر شدید در مبارزه جهانی با این همه گیری منجر شد.
اطلاعات رسمی آمریکا نشان می‌دهد: از آوریل 2020 تا مارس 2021، بیش از 23 میلیون آمریکایی به خارج سفر کردند. بی توجهی دولت آمریکا به اتخاذ تدابیر و راهکار‌های مناسب برای مقابله با شیوع کرونا، باعث شد جهان قربانی این بی اعتنایی‌های آمریکا شود. همچنین اقدامات نظامی آمریکا در مناطق مختلف جهان و ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در این دوره در مناطق مختلف، باعث شد کنترل کرونا در جهان دشوارتر شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/311069/چین--آمریکا-ضعیف‌ترین-کشور-در-مقابله-با-ویروس-کرونا-است
بستن   چاپ