ایران پرسمان
انتقاد مسئول کمیته فضای مجازی مجلس دهم از طرح صیانت
جمعه 8 مرداد 1400 - 22:51:36
ایران پرسمان - ایرنا / نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، گفت: بر آتش خشم ملت بنزین نریزید.
مصطفی کواکبیان در حساب کاربری خود در توییتر درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی افزود: به عنوان مسئول کمیته فضای مجازی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم از طراحان طرح به‌ اصطلاح صیانت از حقوق کاربران در مجلس می‌خواهم با طرح‌های غیر شفاف و ضد منافع ملی و قانون اساسی و اشتغالزایی و ...خودشان را مقابل ملت قرار نداده و بر آتش خشم آنان بنزین نریزند.
روز چهارشنبه طرح جنجالی صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در مجلس بررسی شد. در این روز نمایندگان ابتدا در جلسه ای غیر علنی درباره نحوه بررسی این طرح شور کردند و در ادامه در جلسه علنی بررسی آن را بر اساس اصل 85 قانون اساسی به کمیسیونهای تخصصی ارجاع دادند.
 بر اساس اصل 85 قانون اساسی سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.
طی هفته‌های اخیر بسیاری از کارشناسان نسبت به تبعات و پیامدهای تصویب این طرح بویژه در زمینه محدود کردن فضای کسب و کار هشدار داده بودند. اما در نهایت بررسی این طرح در کمیسیون مشترک با 121 رای موافق به تصویب نمایندگان رسید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/311128/انتقاد-مسئول-کمیته-فضای-مجازی-مجلس-دهم-از-طرح-صیانت
بستن   چاپ