ایران پرسمان
بایدن: به مذاکرات با روسیه درباره ثبات استراتژیک امیدوارم
شنبه 9 مرداد 1400 - 08:42:27
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / رئیس جمهور آمریکا از مذاکرات اخیر واشنگتن با مسکو در مورد ثبات استراتژیک در ژنو اظهار رضایت کرد.
به نقل از تاس، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نسبت به انجام مذاکرات میان واشنگتن و مسکو درباره ثبات راهبردی ابراز امیدواری کرد. 
بر این اساس، بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مذاکرات مقامات کشورش با مقامات مسکو درباره اولین دور مذاکرات موسوم به ثبات استراتژیک که اواخر هفته گذشته در ژنو برگزار شد، اظهار رضایت کرد. وی در این باره گفت: ما اکنون در فرآیند مذاکرات هستیم و من نسبت به مذاکرات امیدوار هستم.
رییس جمهور آمریکا از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد.
نخستین دور مذاکرات ثبات استراتژیک چهارشنبه هفته گذشته در ژنو بین مقاماتی از آمریکا و روسیه برگزار شد. وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه این دیدار حرفه‌ای و محتوایی بود گفت: هیئت آمریکایی در مذاکرات ثبات استراتژیک با روسیه در ژنو درباره وضعیت حوزه امنیت و چشم انداز‌های جدید برای کنترل تسلیحات هسته‌ای گفتگو‌های سازنده‌ای داشتند.
آژانس روابط دیپلماتیک آمریکا هم نقطه آغاز این سری از گفتگو‌ها را دیدار ولادیمیر پوتین با جو بایدن در 16 ژوئیه سال جاری در ژنو اعلام کرد.
در مذاکرات ثبات استراتژیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه سرپرستی هیئت روس را برعهده داشت و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در راس هیئت آمریکا حاضر شده بود. این نشست نخستین رایزنی‌های دو جانبه در مورد ثبات استراتژیک در سال 2021 میان دو کشور است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/311234/بایدن--به-مذاکرات-با-روسیه-درباره-ثبات-استراتژیک-امیدوارم
بستن   چاپ