ایران پرسمان
دو منطقه دیگر چین کانون کووید-19 اعلام شد
شنبه 9 مرداد 1400 - 11:38:58
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / مقامات بهداشتی چین اعلام کردند دو منطقه جدید در این کشور، از جمله یک شهر 31 میلیون نفری، کانون‌های همه گیری را گزارش کردند.
مقامات بهداشتی چین روز شنبه اعلام کردند دو منطقه جدید در این کشور، از جمله یک شهر 31 میلیون نفری، کانون‌های همه گیری را گزارش کردند.
بنابر اعلام کمیسیون ملی بهداشت، موارد آلودگی به ویروس کرونا در استان فوجیان و در منطقه چونگچیانگ شناسایی شده است. این دو منطقه به چهار استان دیگر و همچنین پکن پایتخت چین که در آن‌ها ابتلا به سویه دلتا گزارش شده بود، اضافه می‌شوند.
این مهم‌ترین تجدید حیات ویروس در چین از ماه‌های پیش است. 55 مورد جدید ابتلا به کووید-19 در این کشور به ثبت رسید و تعداد کل مبتلایان از آغاز از سرگیری همه گیری در این کشور مرتبط با کانون آلودگی در استان شرقی جیانگسو جایی که 20 ژوئیه جواب آزمایش 9 کارمند فرودگاه نانکین مثبت شد، به بیش از 200 نفر رسید.
مقامات نانکین به همه اماکن گردشگری و فرهنگی دستور دادند به علت افزایش موارد انتقال محلی ویروس، شنبه باز نکنند. صد‌ها هزار نفر از این پس در استان جیانگسو که نانکین مرکز آن است، قرنطینه هستند و این شهر 9 میلیون و 200 هزار شهروند خود را مجبور کرد دو غربالگری انجام دهند.
بر اساس بیانیه‌ای رسمی، شهر گردشگری ژانگجیاجی در استان هونان جایی که نتیجه آزمایش عده‌ای از افراد که برای تماشای یک تئاتر رفته بودند، مثبت شده است، یک و نیم میلیون نفر از ساکنان خود را قرنطینه و همه مراکز گردشگری را روز جمعه تعطیل کرد.
در حومه پکن، در منطقه چانگپینگ جایی که دو بیمار کشف شدند، 41 هزار روز پنجشنبه در قرنطینه قرار گرفتند. این‌ها نخستین موارد ثبت شده در پکن از شش ماه پیش هستند. پکن 20 میلیون نفر جمعیت دارد.
اگر چه ویروس کرونا برای نخستین بار اواخر سال 2019 برای نخستین بار در شهر ووهان مشاهده شد، چین از آن پس، به لطف قرنطینه ها، نرم افزار‌های موبایل برای دنبال کردن جابجایی‌های یک فرد و قرنطینه‌های اجباری هنگام ورود به این کشور به میزان زیادی همه گیری را مهار کرده بود. زندگی از بهار 2020 در این کشور تقریبا به حالت عادی بازگشته و این کشور از ماه آوریل سال گذشته تنها دو مورد مرگ را گزارش کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/311262/دو-منطقه-دیگر-چین-کانون-کووید-19-اعلام-شد
بستن   چاپ