ایران پرسمان
عذرخواهی نخست وزیر نیوزیلند از جامعه مهاجران این کشور
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 04:56:53
ایران پرسمان - شفقنا / نخست وزیر نیوزیلند به طور رسمی از جامعه مهاجران این کشور به خاطر حملات در چند دهه پیش عذرخواهی کرد.
به گزارش الجزیره، جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در یک مراسم ویژه که در آکلند برگزار شد به خاطر حملات نژادپرستانه پلیس این کشور به مهاجران در دهه 70 میلادی رسماً عذرخواهی کرد. در این دهه نیوزیلند به شدت نیازمند نیروی کار بود به همین خاطر هزاران نفر از مردم ساموآ، تونگا و فیجی به این کشور آمدند تا زندگی جدیدی را شروع کنند. اما کم‌کم حملات نژادپرستانه به بهانه اشغال فرصت‌های شغلی شروع تا اینکه نهایتاً پلیس به خانه‌های مهاجران حمله کرده و هر شخصی که در خیابان شبیه به مهاجران بود، را بازداشت می‌کرد. این بازداشت‌ها عمدتاً به اخراج مهاجران می‌انجامید.
در این دوران، با اینکه انگلیسی‌ها هم به نیوزیلند مهاجرت کرده بودند اما تحت تعقیب قرار نگرفته و 86 درصد از تعقیب‌ها متوجه اتباع اقیانوس آرام بود. حالا پس از چندین دهه، آردن بعنوان نخست وزیر به طور رسمی از این جامعه عذرخواهی کرده است.
گفتنی است در سال 2018 بود که یک استرالیایی افراطی به دو مسجد در شهر کرایست چرچ حمله کرد و 51 نفر را کشت. این حمله نشان داد که هنوز تفکرات نژادپرستانه در جامعه نیوزیلند وجود دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/311406/عذرخواهی-نخست-وزیر-نیوزیلند-از-جامعه-مهاجران-این-کشور
بستن   چاپ