ایران پرسمان
خط‌ و نشان جانشین احتمالی مرکل برای روسیه
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 04:58:55
ایران پرسمان - ایرنا / آرمین لاشت رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان در گفت‌وگویی با اشاره به توافق اخیر برلین و واشنگتن در مورد خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2، روسیه را به اتخاذ تدابیر تنبیهی تهدید کرد.
تارنمای خبرگزاری تاس امروز به نقل از مصاحبه اخیر جانشین احتمالی آنگلا مرکل با روزنامه لهستانی ژچپوسپولیتا (Rzeczpospolita) نوشت: اگر روسیه بار دیگر اقدام تجاوزکارانه‌ای علیه اوکراین انجام دهد، آلمان تدابیری در سطح ملی اتخاذ خواهد کرد و از طرف کل اتحادیه اروپا به دنبال مجازات (روسیه) خواهد بود.
وی افزود: ما به این ترتیب جلوی بهره‌برداری روسیه از این خط لوله به‌عنوان یک سلاح ژئوپلیتیک را می‌گیریم.
لاشت گفت: امنیت اوکراین باید در اولویت سیاست خارجی آلمان قرار گیرد. توافق آمریکا و آلمان (در مورد نورد استریم 2) ابزار پاسخگو ساختن روسیه در قبال اقدامات مخربش را در اختیار ما قرار می‌دهد.
با این حال دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین 31 تیر خبر داد که سران روسیه و آلمان از تکمیل عملیات احداث خط لوله گاز نورد استریم-2 ابراز خرسندی کرده‌اند.
ولادیمیر پوتین در گفت‌وگویی تلفنی با مرکل به پایبندی مستمر طرف آلمانی به اجرای طرح خط لوله گاز نورد استریم 2 اشاره و خاطرنشان کرد که این طرح صرفاً تجاری بوده و با هدف تحکیم امنیت انرژی آلمان و اتحادیه اروپا اجرا می‌شود.
رسانه‌های آمریکایی اواخر تیر خبر دادند که آلمان و آمریکا به توافقی دست یافته‌اند که اجازه تکمیل خط لوله گازی نورد استریم 2 را می‌دهد. طبق این توافق آلمان در پروژه‌های انرژی و دیپلماسی به اوکراین کمک می‌کند.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیشتر به واشنگتن سفر و با جو بایدن در مورد خط لوله نورد استریم 2 گفت‌وگو کرده بود.
نورد استریم 2 پروژه‌ای مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او. ام. وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است. این خط لوله دو قلوی 1200 کیلومتری قرار است سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.
آمریکا تاکنون چند بسته تحریم در مورد طرح خط لوله گاز نورد استریم 2 وضع کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/311421/خط‌-و-نشان-جانشین-احتمالی-مرکل-برای-روسیه
بستن   چاپ