ایران پرسمان
ژاپن به نفر دوم سفارتش در سئول دستور برگشت داد
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 04:59:02
ایران پرسمان - فارس / یک رسانه ژاپنی گزارش داد، به دنبال تنش‌ها در روابط با کره جنوبی در نتیجه اظهارات جنجالی معاون سفیر ژاپن در کره جنوبی علیه رئیس‌جمهور این کشور، توکیو این دیپلمات ارشد را به توکیو برمی‌گرداند.
به دنبال استفاده «هیروهیسا سوما» معاون سفیر توکیو در سئول از الفاظ رکیک در رابطه با رئیس‌جمهور کره جنوبی، وزارت خارجه ژاپن به او دستور بازگشت به توکیو داد.
با گذشت بیش از دو هفته از جنجال‌های ناشی از الفاظ نامناسب نفر دوم سفارت توکیو در سئول، رسانه‌های ژاپنی خبر دادند که به این دیپلمات ارشد سفارت ژاپن دستور بازگشت به توکیو داده شده است.
به گزارش رادیو «کی بی اس» به نقل از روزنامه ژاپنی «نیکی شیمبون»، وزارت خارجه این کشور «هیروهیسا سوما» معاون سفیر ژاپن در کره جنوبی را به توکیو فراخواند.
طبق این گزارش، وزارت خارجه ژاپن دستور بازگشت هیروهیسا سوما به توکیو را صادر کرد و انتظار می‌رود که او به زودی به کشور برگردد.
استفاده معاون سفیر ژاپن در سئول از الفاظ رکیک در یک مصاحبه‌ و توصیف او از تمایل «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی برای دیدار با «یوشی‌هیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن، با واکنش تند سئول مواجه شده بود.
هیروهیسا سوما در مصاحبه خود گفته بود رئیس‌جمهور کره جنوبی در حال «مسابقه طناب‌کشی با خود» بوده و ژاپن «جایگاهی برای توجه به روابط توکیو و سئول قائل نیست».
کره جنوبی سفیر توکیو در سئول را به‌دلیل اظهارات معاون او احضار کرد اما سفیر ژاپن در کره جنوبی در بیانیه‌ای، ضمن تأیید خبر احضارش گفته بود، هیروهیسا سوما از الفاظ نامناسبی استفاده کرده بود اما مخاطب آنها مون جائه این نبوده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/311422/ژاپن-به-نفر-دوم-سفارتش-در-سئول-دستور-برگشت-داد
بستن   چاپ