ایران پرسمان
طرح اسکان در ماه در نمایشگاه دوسالانه‌ ونیز
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 05:25:48
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

آخرین خبر / ‌یک طرح دقیق و مفصل برای اسکان در ماه، که توسط یکی از شرکت‌های برجسته‌ معماری در جهان با پشتیبانی فنی سازمان فضایی اروپا (ESA) ایجاد شده‌، هم‌اکنون در نمایشگاه دوسالانه‌ ونیز در حال نمایش است. شرکت اسکیدمور، اوینگز و مریل مشهور به SOM سازنده‌ بسیاری از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان، با ESA بر روی یک طرح زیستگاه نیمه‌بادی کار کرده‌اند که می‌تواند بخشی از یک چشم‌انداز بلند‌مدت برای یک سکونت‌‌گاه بین المللی در ماه باشد.
در حالی‌که موضوع کلی نمایشگاه ”چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟“ است، تاسیسات" SOM زندگی فراتر از زمین“ نامیده شده‌است، که چشم‌اندازی از سیاره‌ ما پس از دوران کووید-19 است و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان زندگی بشر را در یک محیط محیط ناآشنا و پرخطر حفظ کرد.
این تاسیسات، شامل دو مدل فیزیکی در مقیاس بزرگ و یک فیلم است که هر دو این‌ها، بازدیدکنندگان نمایشگاه را در سفری از زمین به سطح ماه، کنار هم جمع می‌کند. جزئیات نمای نزدیک از یک ماژول اسکان شخصی، بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا زندگی روزمره را در محیط ماه تصور کرده و امکان درک مهندسی و تکنولوژی که طراحی آن را امکان ‌پذیر می‌کند، داشته باشند.
برگرفته از avastarco
منبع:ESA

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/311603/طرح-اسکان-در-ماه-در-نمایشگاه-دوسالانه‌-ونیز
بستن   چاپ