ایران پرسمان
روسیه دستور اخراج کارمند سفارت استونی را صادر کرد
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 05:30:37
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / وزارت خارجه روسیه به سفیر استونی اعلام کرد یکی از کارمندان این سفارتخانه برای ترک این کشور تنها 7 روز فرصت دارد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با احضار سفیر استونی حکم اخراج کارمند این سفارتخانه را ظرف 7 روز آتی به او ابلاغ کرد.
وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد سفیر استونی به این وزارتخانه فراخوانده شد تا اعتراض خود را نسبت به اخراج دیپلمات روس اعلام کنیم.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: سفیر استونی در روسیه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد. ما اعتراض قاطع خود را اعلام کردیم و به او اطلاع دادیم که یکی از کارکنان نمایندگی دیپلماتیک استونی در مسکو بر اساس اصل متقابل به عنوان عنصر نامطلوب اعلام شده و ظرف 7 روز باید روسیه را ترک کند. ما به شرکای استونیایی خود پیشنهاد می‌کنیم که این روند را متوقف کنند و وضعیتی که قبلاً متشنج کرده را پیچیده نکنند.
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد در عین حال طرف استونی به طور کامل مسئول وخامت روابط دو جانبه خواهد بود.
وزارت امور خارجه استونی اواخر تیرماه «الکساندر پتروف» دیپلماتی از کشور روسیه را احضار کرده و به او نامه‌ای را داده است که در آن آمده: «این دیپلمات عنصری نامطلوب است و باید هرچه سریعتر کشور را ترک کند.»
این نهاد استونی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این در پاسخ به اخراج یک فرد از کنسولگری ما در روسیه است و براساس دیپلماسی متقابل این اقدام را انجام می‌دهیم.
این اقدام پس از بازداشت کنسول استونی در سن‌پترزبورگ روسیه انجام شد. روسیه این فرد را عنصری نا مطلوب خوانده بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/311832/روسیه-دستور-اخراج-کارمند-سفارت-استونی-را-صادر-کرد
بستن   چاپ