ایران پرسمان
ترامپ پشت رودی جولیانی را خالی کرده است
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 05:35:15
ایران پرسمان - ایسنا / براساس گزارش‌ها، دونالد ترامپ از ارائه کمک مالی به رودی جولیانی برای پرداخت هزینه‌های حقوقی او به عنوان وکیل و دوست سابقش که با محرومیت از وکالت و شکایت 1.3 میلیارد دلاری افترا از سوی سامانه‌های رای‌دهی "دومینیون" مواجه است، خودداری کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ده‌ها میلیون دلار ظرف شش ماه گذشته از حامیانش پول جمع‌آوری کرده و اکنون حدود 102 میلیون دلار پول نقد دارد. این بیشتری میزان بودجه مالی نسبت به سایر سیاستمداران جمهوری‌خواه و حتی خود حزب جمهوری‌خواه است و بیش از 56 میلیون دلار آن در سال 2021 جمع‌آوری شد.
با این حال مگی هابرمن، خبرنگار نیویورک‌تایمز گزارش داد، متحدان رودی جولیانی از اینکه می‌بینند دونالد ترامپ به این وکیل شخصی سابق خودش برای پرداخت هزینه‌های حقوقی قابل توجه که مربوط به شکایت شرکت دومینیون و دولت فدرال است کمکی نمی‌کند، مبهوت شده‌اند.
این خبرنگار نیویورک‌تایمز گزارش داد: دوستان جولیانی می‌گویند که او گفته در آستانه شکستن است و از مصاحبه‌اش با ان‌بی‌سی نیوز مشخص است که می‌داند با خطر حقوقی مواجه است.
براساس این گزارش، مشاوران ترامپ راهی پیدا نمی‌کنند که هزینه‌های حقوقی این شهردار سابق نیویورک را پرداخت کنند و مشکلی هم برای رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پیش نیاید.
علاوه بر شکایت 1.3 میلیارد دلاری دومینیون که از سوی ترامپ و جولیانی به تقلب در شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا متهم شده بود، جولیانی همچنین تحت تحقیقات وزارت دادگستری قرار داد تا مشخص شود آیا به عنوان لابی‌گر ثبت نشده برای اوکراین کار کرده و به کی‌یف برای تحقیق علیه دولت بایدن فشار آورده بود یا خیر. فعلا مجوز وکالت جولیانی در نیویورک و واشنگتن دی.سی لغو شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/311866/ترامپ-پشت-رودی-جولیانی-را-خالی-کرده-است
بستن   چاپ