ایران پرسمان
عون: لبنان نیازمند کمک‌های جامعه بین‌الملل است
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 21:21:15
ایران پرسمان - ایسنا / رئیس جمهوری لبنان در سخنانی بر نیاز کشورش به کمک‌های مالی جامعه بین‌الملل به این کشور و پایبندی وی به تحقق عدالت در پرونده انفجار بندر بیروت تاکید کرد.
به گزارش سایت النشره لبنان، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در سخنانی در جریان کنفرانس کشورهای اهدا کننده مالی به کشورش اظهار کرد: یک سال از فاجعه‌ای که در قلب بیروت رخ داد می‌گذرد و هنوز زخمی خونین در وجدان همه لبنانی‌ها است و جستجوی حقیقت و عدالت کامل هنوز برای هر لبنانی یک خواسته و یک حق بدیهی است به ویژه برای کسانی که عزیزانشان را در آن روز بد یمن از دست داده‌اند.
وی گفت: من قبلاً خود را ملزم به رعایت عدالت در لبنان و محاکمه همه متهمان این پرونده کردم و امروز بر تعهد خود نسبت به این مساله تاکید می‌کنم و اطمینان می‌دهم که هیچ کس فراتر از قانون نیست. اجازه دهید دستگاه قضا در تحقیقات و محاکمات تا انتها پیش برود تا حقایق فاش و عدالت مورد نظر محقق شود.
میشل عون ادامه داد: لبنان امروز سخت‌ترین دوران خود را سپری می‌کند، میزان بی‌سابقه فقر، همه گیری کووید-19، کمبود شدید داروها، بار سنگین آوارگان سوری و محاصره لبنان را از زندگی محروم کرده‌اند، بنابراین دیگر نمی‌تواند منتظر راه حل‌های منطقه‌ای بماند.
وی تأکید کرد:"شکی نیست که لبنان پس از تعیین نیازها و اولویت‌ها به همه کمک‌ها و حمایت‌های جامعه بین‌المللی نیاز دارد. ملت ما به شدت به کمک‌های بشردوستانه، اجتماعی و بهداشتی نیاز دارند.
وی خاطرنشان کرد: بازسازی کامل بندر بیروت، شریان حیاتی اقتصاد لبنان، یک ضرورت فوری است در اولویت اقدامات ما قرار دارد و در این راه از هرگونه تلاش بین‌المللی استقبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: کشور ماههاست در بحران سیاسی گرفتار شده است و امروز ما در مرحله جدیدی هستیم و امیدوارم بتوانیم دولتی توانا تشکیل دهیم که قادر به اجرای اصلاحات و آماده سازی برای انتخابات پارلمانی به موازات ایجاد اعتماد با شرکای بین‌المللی و ارتباط با صندوق بین المللی پول باشد.
وی تأکید کرد: به نمایندگی از مردم لبنان، از همبستگی بین‌المللی تشکر می‌کنیم و از ابتکار کشورها و نهادهای برادر و دوست برای ارسال کمک در یک سال گذشته قدردانی می‌کنیم، من تشکر خود را از برگزارکنندگان این کنفرانس همزمان با سالروز انفجار بندر بیروت، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین از همه روسای جمهور، رهبران و مقامات حاضر تشکر و قدردانی می‌کنم. لبنان روی شما حساب می‌کند، بنابراین آن را ناامید نکنید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/312187/عون--لبنان-نیازمند-کمک‌های-جامعه-بین‌الملل-است
بستن   چاپ