ایران پرسمان
مادورو: کلمبیا پذیرای مجرمان ونزوئلایی است
پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 07:09:53
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد درحالی که کاراکاس در حال مبارزه با گروه‌های جنایتکار است، کلمبیا با آغوش باز مجرمان فراری را می‌پذیرد.
به گزارش خبرگزاری اسپانیایی افه، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز سه شنبه اعلام کرد که دولت او در حال رها کردن ونزوئلا از شر گروه‌های جنایتکار است؛ گروه‌هایی که برخی از اعضای آن‌ها به کلمبیا می‌روند، زیرا آنجا با آغوش باز از سوی گروه‌های شبه نظامی استقبال می‌شود.
مادورو در یکی از سخنرانی‌های خود که از کانال دولتی وی تی وی پخش می‌شد، اعلام کرد: محله کوتا 905 و کل منطقه جنوبی کاراکاس را از حضور گروه‌های جنایتکاری که از سمت کلمبیا و شبه نظامیان حمایت شده از سوی ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا مسلح می‌شدند، آزاد کردیم.
به گفته منابع محلی ونزوئلا، بین 7 تا 9 ژوئیه در مدت تقریبی 72 ساعت، گروه‌های مختلف جنایتکار با نیرو‌های پلیس در غرب کاراکاس به گونه‌ای درگیر شدند که فعالیت روزانه این مناطق مختل شد.
بر اساس گزارش رسمی منتشر شده، 4 پلیس کشته و 22 جنایتکار «خنثی» شدند؛ واژه‌ای که مقامات ونزوئلایی از آن استفاده می‌کنند و بدین ترتیب نمی‌توان دریافت که این افراد کشته شده یا دستگیر شده اند.
در همین رابطه، مادورو یادآور شد که روز سه شنبه در نخستین جلسه بررسی لایحه «قانون صلح» که به دنبال حفاظت از همه مردم ونزوئلا است، این لایحه تصویب شد.
بنابر توضیح رئیس جمهور ونزوئلا، این قانونی مهم است که صلح را در این کشور محقق می‌سازد و شامل آزادسازی میهن از گروه‌های جنایتکار است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/312365/مادورو--کلمبیا-پذیرای-مجرمان-ونزوئلایی-است
بستن   چاپ