ایران پرسمان
تحقیق وزارت خارجه آمریکا در مورد هدیه‌دادن 5800 بطری مشروب به پامپئو
پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 14:57:40
ایران پرسمان - شفقنا / وزارت خارجه آمریکا گفت در مورد یک هدیه عجیب به وزیر خارجه سابق تحقیقات می‌کند.
به گزارش رویترز، یک اداره در وزارت خارجه آمریکا وجود دارد که در مورد هدایای داده شده به اعضای این وزارتخانه در هر دوره تحقیق می‌کند. به تازگی مشخص شده که دولت ژاپن در سال 2019 تعداد 5800 بطری ویسکی به مایک پومپئو وزیر خارجه سابق آمریکا هدیه داده است.
این هدیه عجیب را اولین بار روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد. براساس قوانین آمریکا اعضای وزارت خارجه آمریکا یا هر کارمند و مدیر رسمی دیگری تنها می‌توانند هدایای زیر 390 دلار قبول کنند. اگر هدیه‌ای بالاتر از 390 دلار باشد و فرد مسئول دوست داشته باشد که آن را نگه دارد، باید پول هدیه را پرداخت کند.
وکیل مایک پومپئو گفته موکلش هیچ خبری از وضعیت اکنون این بطری‌های ویسکی ندارد و اصلاً نمی‌داند این همه مشروب اکنون کجا نگهداری می‌شوند. چون مبلغ این هدیه هم بالاتر از 390 دلار بوده، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که هیچ پولی بابت آنها پرداخت نکرده است.
مایک پومپئو و همسرش در گذشته نیز به حیف و میل اموال عمومی متهم شده بودند. اداره نظارتی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که او و همسرش بیش از 100 بار از اموال عمومی استفاده کرده یا از کارکنان رسمی وزارت خارجه خواسته‌اند کارهای شخصی آنها را انجام دهند.
گفتنی است مایک پومپئو چهره جنجالی دولت ترامپ و یکی از عاملان اصلی سیاست‌های تهاجمی او در سیاست خارجی آمریکا به شمار می‌رفت. او اکنون مفسر فاکس است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/312466/تحقیق-وزارت-خارجه-آمریکا-در-مورد-هدیه‌دادن-5800-بطری-مشروب-به-پامپئو
بستن   چاپ