ایران پرسمان
پکن خواستار رفع کامل تحریم‌های آمریکا علیه کوبا شد
پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 15:13:08
ایران پرسمان - فارس / دولت چین با تاکید بر تداوم حمایت‌های پکن از کوبا برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و حفظ ثبات اجتماعی، از آمریکا خواست تحریم‌ها و محاصره اقتصادی علیه هاوانا را به‌صورت کامل پایان دهد.
وزارت خارجه چین روز چهارشنبه از آمریکا خواست که به درخواست‌های جامعه بین‌المللی گوش فرا دهد و فوراً تحریم‌ها و محاصره اقتصادی علیه کوبا را به‌صورت کامل پایان دهد.
به نوشته وبگاه «سی‌جی‌تی‌اِن»، یکی از سخنگوهای وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن با اعمال تحریم‌های یکجانبه و خودسرانه علیه کشورهای دیگر و دخالت در امور داخلی آنها به بهانه‌های «آزادی، حقوق بشر و دموکراسی» قویاً مخالف است، گفت: «تحریم‌های اخیر آمریکا علیه نهادها و مقام‌های کوبا، استانداردهای بنیادین روابط بین‌الملل را به‌شدت نقض می‌کند».
این دیپلمات در ادامه توضیح داد:‌ «[این تحریم‌ها] قلدری و رفتار دوگانه آمریکا را به جهان نشان داد. همگان می‌دانند این محاصره اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا است که تلاش‌های کوبا برای بهبود وضع اقتصادی و معیشت مردم را مختل کرده است».
بر اساس این گزارش، پکن ضمن اشاره به نقض‌شدن حقوق مردم کوبا در پی تحریم‌ها و محاصره اقتصادی آمریکا، تاکید کرد: «تحریم بس است! بهترین راه، حمایت کردن است».
سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزود:‌ «چین به اجرای توافق‌های سران دو کشور (با کوبا) ادامه می‌دهد، روابط دوستانه با کوبا را تعمیق می‌کند و از تلاش‌های کوبا برای غلبه بر مشکلات همه‌گیری [کووید19]، توسعه اقتصادی و حفظ ثبات اجتماعی قویاً حمایت می‌کند».
وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه محاصره اقتصادی علیه کوبایی‌ها و اعمال فشارها بر هاوانا، هفته قبل «پلیس ملی انقلابی کوبا»، فرمانده این نیرو و معاون او را تحریم کرد. آمریکا پیش از آن نیز سران ارتش و وزارت کشور کوبا را به بهانه نقش داشتن آنها در «سرکوب و نقض حقوق بشر» تحریم‌هایی اعمال کرد.
چندی پیش نیز «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد و متذکر شد آمریکایی‌ها باید تحریم‌های حقوق بشری را ابتدا علیه خودشان اعمال کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/312481/پکن-خواستار-رفع-کامل-تحریم‌های-آمریکا-علیه-کوبا-شد
بستن   چاپ