ایران پرسمان
ماجرای جالب تمساح مرموزی که قتل عام می‌کند
پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 16:31:58
ایران پرسمان - تابناک با تو / در گزارشی که روزنامه نگار "الی آبراهام" تهیه کرده است، وب سایت "ایندی 100" فاش کرد که تمساحی به نام "گوستاو" که 300 نفر انسان را کشته هنوز شکار نشده و آزاد است. این تمساح بزرگ، که گفته می‌شود 300 نفر را در شرق آفریقا کشته، هنوز فراری است.
در این گزارش اشاره شد که تمساح مورد نظر به نام گوستاو، که به عنوان یک گونه انسان خوار شهرت دارد، مسبب کشتن صد‌ها تن از ساکنان محلی در کشور آفریقایی بروندی است.
این گزارش می‌افزاید گوستاو آزاد است، بیش از یک تن وزن دارد و طول آن به حدود شش متر می‌رسد. این قابل درک است که چرا حتی شکارچیان حرفه‌ای از آن می‌ترسند، زیرا هر بار که در منطقه‌ای مشاهده می‌شود، چند تن کشته می‌گیرد.

ایران پرسمان

بر اساس گزارش وب سایت "لدپایبل"، دانشمندان همچنین سال‌ها را صرف مطالعه این نوع تمساح غول پیکر کرده‌اند که برآورد طول عمر او بین شصت تا صد سال متغیر است. یعنی اگر گوستاو زنده بماند تا سالیان زیادی قربانی خواهد گرفت.
در گزارش ذکر شده است که یک‌بار شکارچیانی که سعی کردند تمساح گوستاو را بگیرند، سه بار به او شلیک کردند، اما او هر بار زخمی می شد، اما نمی‌مرد.
نام گوستاو را شکارچی فرانسوی پاتریس فای روی او گذاشت، که سال‌ها در بروندی زندگی می‌کند و سعی داشت تا او را برای مطالعه علمی شکار کند. در سال 2002، فای یک تله بلند طراحی کرد که برای جا به جایی آن چهل مرد نیاز بود، اما گوستاو در آن تله شگفت‌انگیز گرفتار نشد.
ماهیگیر فرانسوی در آن زمان به بی بی سی گفت: ما تله را در روزیزی (رودخانه‌ای در آفریقای مرکزی) گذاشتیم، طعمه را داخل آن قرار دادیم و تمام شب را با دوربین در رودخانه گذراندیم. اما این تلاش به طرز بدی شکست خورد. تمساح بیرون تله ما را به بازی گرفته بود، انگار می‌خواست ما را اذیت کند، و ما نتوانستیم او را بگیریم.

ایران پرسمان

فای در مورد اندازه آن جانور صحبت کرد و افزود: گوستاو بزرگ است، به گونه ای که اندازه آن سه برابر کروکودیل‌های دیگر در بروندی است، گوستاو خیلی سریع نیست و نمی‌تواند از غذا‌های دیگر تمساح‌ها در بروندی مثل ماهی و پستانداران کوچک تغذیه کند، اما به طعمه‌های کندی مانند انسان که به راحتی قابل صید هستند، حمله می کند.
در سال 2014، یک فیلم مستند به نام "گرفتن تمساح قاتل" منتشر شد که مستند تلاش‌های ناموفق فای برای شکار گوستاو بود. فای در سه ماهی که در آنجا گذراند، به این نتیجه رسید که تمساح هفده نفر را خورده است. او گفت: من محاسبه کردم که اگر او بیست سال مردم را با این سرعت کشته باشد حالا، بیش از 300 نفر را خورده‌است؛ و نویسنده گزارش خود را با ذکر این نکته خاتمه می‌دهد که مشخص نیست گوستاو هنوز زنده است و آیا واقعاً این یک هیولاست که همه این کار‌ها را انجام می‌دهد یا ما با حمله چندین تمساح مواجهیم؟ اما برای ما روشن است که او هنوز زنده است و دست هیچ کسی به او نرسیده‌ است.

ایران پرسمان


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/312548/ماجرای-جالب-تمساح-مرموزی-که-قتل-عام-می‌کند
بستن   چاپ