ایران پرسمان
تفسیری از انتصاب محسن رضایی در کابینه رئیسی
شنبه 6 شهريور 1400 - 00:28:04
ایران پرسمان - فرادید / انتصاب محسن رضایی در پست معاونت اقتصادی رئیس جمهور و حضور همزمان او در دو پست دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است. بیشتر منتقدان اقتصادی معتقدند که ورود محسن رضایی به کابینه رئیسی به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور، طراحی و اجرای سیاست‌های متناقض را نوید می‌دهد. 
محسن رضایی با حکم ابراهیم رئیسی به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب شد. این انتصاب بازتاب گسترده داشته و از همان دقایق اولیه با واکنش فعالان سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای روبرو شد.
به گزارش فرادید؛ محسن رضایی که همزمان مسئولیت دبیری تشخیص مصلحت نظام را دارد، در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، رقیب نه چندان ابراهیم رئیسی بود. او در نهایت با اختلاف بالا نتیجه را واگذار کرد تا سومین شکست اش در انتخابات ریاست جمهوری به ثبت برسد.
اما حالا دو ماه پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری، ابراهیم رئیسی با انتصاب محسن رضایی در سه پست مختلف، اولین حضور او را در مدیریت ارشد دولت رقم زد.
محسن رضایی پس از انقلاب هیچگاه در دولت پستی نداشته و 24 سال است که به عنوان دبیر تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کند.
البته او از سال 79 تاکنون ریاست کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار بوده است.
با این وجود به نظر می‌رسد که با حضور محسن رضایی در دولت، احتمالا فرد دیگری جای او را در دبیرخانه تشخیص مصلحت نظام خواهد گرفت. هرچند هنوز محسن رضایی در این مورد سخنی به میان نیاورده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/318769/تفسیری-از-انتصاب-محسن-رضایی-در-کابینه-رئیسی
بستن   چاپ