ایران پرسمان
نامزدهای صدر اعظمی در آلمان متهم به سرقت علمی هستند!
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 01:41:23
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / موضوع سرقت علمی در کتاب‌هایی که سه نامزد صدر اعظمی در آلمان نوشته‌اند، این روزها در این کشور بالا گرفته است.
موضوع سرقت علمی در کتاب‌هایی که سه نامزد صدر اعظمی در آلمان نوشته‌اند، در روز‌های مانده تا انتخابات این کشور بالا گرفته است. پیش از این موضوع سرقت علمی در کتاب آلنا بربوک، رئیس حزب سبز‌ها و نامزد صدر اعظمی آلمان مطرح شده بود که او نیز به آن اعتراف کرد.
در عین حال فردی که به تحقیق در این موضوع پرداخته به تازگی گفته است در کتاب بربوک بالغ بر یکصد مورد سرقت علمی وجود دارد. کتاب این مقام آلمانی "اکنون چگونه می‌توان کشور خود را احیاء کرد" نام دارد.
آرمین لاشت هم حزبی مرکل و دیگر نامزد صدر اعظمی آلمان نیز در کتاب خود با نام "جمهوری در حال پیشرفت؛ مهاجرت به آلمان به عنوان یک فرصت" مرتکب سرقت علمی شده است. این نامزد صدر اعظمی از حزب دموکرات مسیحی آلمان پیش از این به دلیل این کار عذر خواهی کرده بود.
در عین حال فرد تحقیق کننده در این مورد گفته است در 17 بخش کتاب آرمین لاشت موارد مشکوک به سرقت علمی وجود دارد؛ به گفته این فرد که اِشتِفان وِبِر نام دارد و در موضوع سرقت‌های علمی در این کتاب‌ها تحقیق می‌کند، اولاف شولتز وزیر دارایی کنونی و نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز مرتکب موارد مشکوک به سرقت علمی در کتاب خود شده است.
کتاب اولاف شولتز "کشور امیدها؛ یک واقعیت تازه‌ از آلمان" نام دارد و حزب او یعنی سوسیال دموکرات گفته است امشب در این باره موضع گیری می‌کند.
پیش از این نیز وزیر خانواده آلمان به دلیل اثبات سرقت علمی در پایان نامه دکترایش مجبور به استعفا از سمت خود شده بود.
فرانسیسکا گیفای که مدرک دکترای خود را از دانشگاه آزاد برلین گرفته بود اعلام کرد حاضر است از این مدرک چشم پوشی کند، در عین حال این دانشگاه با دو بار بررسی به این نتیجه رسید که وزیر در نوشتن رساله دکترای خود مرتکب سرقت علمی شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/324734/نامزدهای-صدر-اعظمی-در-آلمان-متهم-به-سرقت-علمی-هستند!
بستن   چاپ