ایران پرسمان
ادعای بِنِت:‌ به هر قیمتی مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شویم
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 01:43:06
ایران پرسمان - فارس / نخست وزیر تنها رژیم دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا در مصاحبه‌ای گفت این رژیم به هر قیمتی مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.
«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که اسرائیل می‌خواهد با متحدان علیه ایران همکاری کند اما مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود حتی اگر باید به تنهایی اقدام کند.
وی که با شبکه 12 رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کرد، افزود: « ما به دوستانمان در آمریکا و همچنین کشورهای منطقه، برنامه اقدام را ارائه دادیم و ما خرسند خواهیم بود که در کنار اقدامات مستقل ما، شرکای ما نیز اقدام کنند».
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه این مصاحبه گفت: «در هر صورت، مسئولیت اینجاست و ما به هر قیمت، مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهیم شد».
رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا بوده و بر اساس برخی گزارش‌‌ها، این رژیم در زرادخانه خود بین 200 تا 300 کلاهک هسته‌ای را نگهداری می‌کند.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تا کنون از امضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) خودداری کرده است و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اجازه بازرسی از تاسیسات خود را نمی‌دهد این در حالی است که ایران عضو این پیمان است و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تا کنون انحرافی را در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گزارش نداده‌اند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه خود با شبکه 12 این رژیم در پاسخ به سوالی درباره انتقادها از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق این رژیم درباره تلاش‌هایش علیه ایران گفت: «تصویر کامل این موضوع بسیار سخت است که نادیده گرفته می‌شود اما من معتقدم زمانی که یک مشکل وجود دارد، نباید توپ را به سوی یکی دیگر پرتاب کرد. مشکلات را به ارث برده باشید یا نه،‌ باید حل شود».
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «دولت اسرائیل شرایطی را به ارث برده که ایران در نزدیک‌ترین نقطه خود به بمب قرار دارد. شکاف بین سخنان و اظهارات (نتانیاهو) و اقدامات بسیار زیاد است».
بنت با اشاره به تصویری که نتانیاهو در یکی از سخنرانی‌های خود در مجمع عمومی سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران به تصویر کشیده بود،‌ گفت: «ارائه‌ای که وی (نتانیاهو) درباره بمب و خط قرمز داشت را به یاد می‌آورید؟ ایران مدت‌هاست که از آن عبور کرده است».
البته نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در تصویری که در سخنرانی خود در سازمان ملل ارائه کرده بود،‌ خط قرمز را بر روی غنی سازی 90 درصد قرار داده بود، نقطه‌ای که برای ساخت بمب به آن نیاز است و تا کنون نه تهران و نه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیدن به این سطح از غنی‌سازی را در ایران اعلام نکرده‌اند.
انتظار می‌رود که بنت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روز 27 سپتامبر به سخنرانی بپردازد.
 جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای خود را تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌کند و هرگز به دنبال دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی نیست.
جمهوری اسلامی ایران بر اساس فتوای مقام معظم رهبری هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای و شیمیایی و نظائر آن را گناهی بزرگ و نابخشودنی میداند اما این موضوع به معنی چشم‌پوشی از حق بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و تولید سوخت هسته‌ای نبوده و استفاده‌ی صلح‌آمیز از این انرژی، بر اساس قوانین بین‌المللی را حق همه‌ی کشورها می‌داند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/324753/ادعای-بِنِت-‌-به-هر-قیمتی-مانع-از-دستیابی-ایران-به-سلاح-هسته‌ای-می‌شویم
بستن   چاپ