ایران پرسمان
روایت سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره جلسه امیرعبداللهیان با مدیران رسانه ها
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 01:45:51
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس محتوای نشست کمیسیون خود را با وزیر امور خارجه تشریح کرد.
محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در کمیسیون متبوع خود گفت: در این نشست، وزیر امور خارجه درباره ابهام پیش آمده از گفته‌هایش در جلسه با سردبیران رسانه‌ها توضیح داد و بیان کرد اولا، آنجا گفته است قانون مصوب مجلس با عنوان قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مسیر دولت در بحث هسته‌ای را مشخص کرده است و ثانیا، سخنان تحریف شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه وزیر امور خارجه دیپلماسی خارجی در خصوص افغانستان را تشریح کرد، توضیح داد: حمایت و کمک به مردم افغانستان و تلاش برای تشکیل دولت فراگیر از مسائل مطرح شده بود. همچنین یادآوری شد ارتباط کنونی ایران با افعانستان برای تسهیل کمک‌ها به مردم افغانستان است و برای نمونه، فعالیت کنسولیمان در جهت کمک به متقاضیان مسافرت درمانی به ایران صورت می‌گیرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: در نشست مطرح شد جریان حاکم فعلی بخشی از واقعیت افغانستان است. همچنین به گفته امیرعبداللهیان، ستاد افغانستان مجددا در وزارت خارجه کار خود را شروع کرده است.
این نماینده مجلس اظهار کرد: بر اساس گزارش وزیر امور خارجه، ماه آینده نشستی با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه با دستور کار توسعه روابط اقتصادی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: سفرای ایران در برخی از کشور‌های مستقل و دوست که ظرفیت اقتصادی خوب و زمینه همکاری مناسبی با ما دارند، در نشست یاد شده حضور خواهد داشت.
عباس زاده مشکینی گفت: امیرعبداللهیان خبر داد که تغییرات مدیریتی در وزارت خارجه از هفته آینده شروع می‌شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: وزیر امور خارجه در نشست گفت که موضوع خروج آمریکا از منطقه و توسعه روابط اقتصادی بین کشور‌های منطقه از جمله محور‌های بحث نشست بغداد بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/324776/روایت-سخنگوی-کمیسیون-امنیت-ملی-درباره-جلسه-امیرعبداللهیان-با-مدیران-رسانه-ها
بستن   چاپ