ایران پرسمان
بیل گیتس: برای همه‌گیری بعدی آماده نیستیم
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 01:48:58
ایران پرسمان - دیجیاتو / در حالی که آمریکا به دنبال تدارک دوز سوم برای افراد واکسینه شده است، تمام قاره آفریقا فقط کمی بیشتر از ایالت کالیفرنیا واکسن زده‌اند. چنین نابرابری‌هایی بیل گیتس را بر آن داشته تا بگوید جهان برای پاندمی بعدی آماده نیست. پس از گزارش سالانه بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس که شاخص‌ها را در زمینه‌های مختلف بهداشت، آموزش، رفاه و تحقق توسعه پایدار در سراسر جهان دنبال می‌کند، او با رسانه‌ها صحبت کرده. این بنیاد در دو سال گذشته به بررسی تاثیر همه‌گیری کرونا بر جهان و پیشرفت در جهت توسعه پایدار پرداخته است.
گیتس به وال استریت ژورنال گفته: «اگر می‌خواهیم برای پاندمی بعدی آماده باشیم، جهان به کارخانه‌هایی نیاز دارد که طی 100 روز واکسن‌های جدید بسازند و همین‌طور بتوانند در 100 روز بعدی آن‌ها را به اندازه کافی و برای همه جهان تولید کنند.» او همچنین از کشورهای مختلف جهان خواست تا روی سیستم‌های بهداشتی-مراقبتی بیشتر سرمایه‌گذاری کنند. این گزارش به نابرابری‌های رفاهی، تحصیلی و اشتغال در سراسر جهان نیز پرداخته. طبق این گزارش، در طول همه‌گیری کووید-19 در سراسر جهان 33.9 میلیون نفر دچار فقر حاد شدند که 26.6 میلیون نفر از آن‌ها در قاره آفریقا زندگی می‌کنند.
کشورهای ثروتمند به آرامی در حال بازگشت به دوران قبل از پاندمی هستند و درآمد سالانه نیز دوباره افزایش می‌یابد. با این حال اقتصاد تنها یک-سوم کشورهای با درآمد کم و متوسط بهبود می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این دهه 700 میلیون نفر با فقر دست و پنجه نرم کنند. ویروس کرونا به طور یکسان روی مردان و زنان شاغل تاثیر نداشته و پیش‌بینی می‌شود حدود 13 میلیون از زنان شاغل در سال 2019، دیگر شغلی نداشته باشند.
برای کودکان نیز آموزش و واکسیناسیون به خوبی پیش نمی‌رود و در مناطق فقیر کودکان بیشتری از تحصیل محروم می‌شوند. همین‌طور کودکان سیاه پوست در مقایسه با سفیدپوستان بیشتر فرصت یادگیری خود را از دست داده‌اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/324793/بیل-گیتس--برای-همه‌گیری-بعدی-آماده-نیستیم
بستن   چاپ