ایران پرسمان
رئیس جمهور برزیل به درگیری با مجلس و دیوان عالی پایان داد
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 12:09:01
ایران پرسمان - ایرنا / «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل که تا هفته گذشته روش مخالفت با مراجع قانونگذاری و دادگاه عالی را چنان در پیش گرفته بود که بسیاری آن رفتارها را «غیردموکراتیک» خواندند، سه شنبه در حرکتی غیرمنتظره تمام درگیریها را پایان یافته اعلام کرد و مجلس و دیوان عالی را ستود.
به گزارش خبرگزاری افه اسپانیا ، بولسونارو در همین راستا گفت: برزیل ما بدون مجلس نمایندگان و سنا و همچنین بدون دیوان عالی عزیزمان چه معنایی خواهد داشت؟
رهبر راستگرای افراطی که در حملات تقریبا هر روزه خود رسانه ها را نیز بی نصیب نمی گذاشت، همچنین در پیامی از سر سازش و آشتی با رسانه ها تصریح کرد: آزادی رسانه های ما، با همه نقص هایش باید ادامه پیدا کند و حداقل در مسائلی که به ما مربوط است، هیچگونه سانسوری وجود نخواهد داشت، زیرا با وجود همه اشکالات، گفتگو بهتر از سکوت است.
رئیس جمهوری برزیل ماه گذشته در پی عدم موافقت کنگره با درخواست وی، در اقدامی عجیب و غیرمنتظره از رژه نظامی در خیابان‌ها سان دید. اقدامی که اپوزیسیون این کشور آن را به عنوان تلاش رهبر راستگرای برزیلی برای ترساندن کنگره در طول تصمیم گیری کلیدی درباره دولت ارزیابی می‌کرد. با این همه کنگره با رأی مخالف خود به خواسته رئیس جمهوری، وی را در برنامه‌های آتی خود ناکام گذاشت.
بولسونارو که خود را برای انتخابات سال آینده (2022) آماده می کند خواستار تغییر نظام رأی دهی به شیوه برگه های رأی شده بود، اما اعضای کنگره با این درخواست موافقت نکردند. بولسونارو متقابلا تهدید کرد چنانچه تقلب انتخاباتی رخ دهد، او ریاست را تحویل نخواهد داد. این اظهارات موجب شد تا منتقدان تاکید کنند که بولسونارو به دنبال تضعیف کردن نظام انتخاباتی برزیل است.
هفته گذشته نیز سران سابق و چهره های برجسته 26 کشور جهان در نامه‌ای هشدار دادند که تظاهراتی که در روز 7 سپتامبر (16 شهریور) از سوی رئیس جمهوری برزیل به مناسبت سالروز استقلال برزیل فراخوانی شده، علیه دیوان عالی این کشور بوده و ممکن است به کودتا منجر شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/324918/رئیس-جمهور-برزیل-به-درگیری-با-مجلس-و-دیوان-عالی-پایان-داد
بستن   چاپ