ایران پرسمان
یک شهر چین قرنطینه شد
چهارشنبه 31 شهريور 1400 - 12:00:21
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / مقامات چین اقدام به قرنطینه بخش‌هایی از شهر هاربین در شمال شرق این کشور کردند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال مشاهده موارد ابتلا به کووید 19 برای اولین بار بعد از ماه فوریه در شهر هاربین (Harbin) واقع در شمال شرق چین، بخش‌هایی از این شهر قرنطینه شد.
بر این اساس، مقامات شهر هاربین از جمعیت 10 میلیونی این شهر خواستند از این شهر خارج نشوند. بنابر اعلام تلویزیون دولتی چین، سینما‌ها و باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده اند و اماکن گردشگری باید ظرفیت بازدید کنندگان را به نصف کاهش دهند.
همچنین شیرخوارگاه ها، مدارس ابتدایی و دوره متوسطه از روز چهارشنبه به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود. گرچه چین موفق به واکسیناسیون کامل بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت خود شده است، اما پکن همچنان نگران شیوع کووید 19 در کشور است و قوانین سفت و سختی بدین منظور وضع کرده است.
گفتنی است ویروس کرونا نخستین بار در سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده شد. با این حال، چین با سیاست‌های سختگیرانه‌ای که در این زمینه وضع کرد مانع از انتشار بیشتر آن در داخل این کشور شد، اما این همه گیری تمامی کشور‌های جهان را درگیر کرد. این همه گیری تاکنون 220 میلیون نفر در جهان را آلوده و 4 میلیون و 550 هزار تن را به کام مرگ کشانده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/326496/یک-شهر-چین-قرنطینه-شد
بستن   چاپ