ایران پرسمان
برنده جایزه رمان خبری فرانسه معرفی شد
جمعه 2 مهر 1400 - 10:10:52
ایران پرسمان - خبرگزاری کتاب ایران /جایزه بهترین رمان خبری فرانسه دومین جایزه ظرف چند روز است که به رمان «از دویدن دست نکش» نوشته متیو پالن تعلق گرفته است.
به نقل از اکتوالیته- یک هفته پس از این‌که جایزه ادبی بلو ژان مارک رابرتس به رمان «از دویدن دست نکش» نوشته متیو پالن تعلق گرفت این نویسنده جوان فرانسوی موفق شد جایزه رمان خبری در فرانسه در سال 2021 را نیز از آن خود کند.
پالن برای نوشتن این رمان به مدت دو سال هر هفته چهارشنبه‌ها به دیدن تواماین کولیبالی، قهرمان فرانسوی دوی 400 متر -که به چندین فقره دزدی نیز متهم شده و به زندان افتاده بود- می‌رفت و در طی این ملاقات‌ها بین آن دو جوان سی‌ساله -که هر دو در جنوب فرانسه زاده و بزرگ شده بودند- دوستی عمیقی شکل گرفت. نویسنده فرانسوی در این رمان کوشیده از طریق ملاقات با نزدیکان کولیبانی معمای قهرمان فرانسوی، زندگی دوگانه او و استعداد از دست رفته‌اش را روشن کند.
 «از دویدن دست نکش» دومین رمان ماتیو پالین، روزنامه‌نگار متولد سال 1988 و نویسنده فرانسوی است که به فهرست دیگر جوایز مهم فرانسوی از جمله جایزه رنودو و جایزه فلور نیز راه یافته است. او در این رمان استعداد خود را در ادبیات واقع‌گرایانه به نمایش گذاشته است. پالین همچنین برای استعداد خود در کشیدن پرتره‌های متعدد در مجله XXI شناخته می‌شود و با روزنامه لیبراسیون نیز همکاری مداوم دارد. اولین رمان او با عنوان «بچه زشت» در سال 2019 منتشر شد.
سال گذشته سارا شیش برای انتشار رمان «زحل» برنده جایزه رمان خبری فرانسه در سال 2020 شد.
جایزه‌ بهترین رمان خبری فرانسه -که سال 2011 به همت مجله استیلتوی فرانسه شکل گرفت- به رمانی فرانسوی‌زبان تعلق می‌گیرد که سوژه‌ای خبری از دنیای امروز را منعکس کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/327132/برنده-جایزه-رمان-خبری-فرانسه-معرفی-شد
بستن   چاپ