ایران پرسمان
عبدالملکی در مراسم اعزام موکب اشتغال محرومان:
موکب اشتغال محرومان پویشی برای جمع‌آوری‌ همه ظرفیت‌های مردمی برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال
شنبه 3 مهر 1400 - 10:37:01
وزارت رفاه
ایران پرسمان - موکب اشتغال محرومان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان کمیته امداد، از میدان امام حسین (ع) تهران به سمت مناطق هدف بدرقه شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این موکب 2 سال قبل توسط یک گروه جهادی و با پشتیبانی کمیته امداد آغاز به کار کرد. این حرکت کاملا مردمی است و به هیچ روی اقدامی دولتی نیست و همه کسانی که در حوزه اشتغال محرومان فعال هستند، سعی کردند در این حرکت حضور داشته باشند.
وی افزود: به بیان دیگر موکب اشتغال محرومان پویشی برای جمع‌آوری‌ همه ظرفیت‌های مردمی برای رفع مساله بیکاری محرومان و ایجاد اشتغال برای آنهاست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در این طرح چهارده خدمت کاریابی، تامین سرمایه، بازاریابی، مشاوره شغلی و کسب و کار، آموزش، تامین مکان کسب و کار، تامین تجهیزات، تأمین مواد اولیه، بیمه و پوشش ریسک، ضمانت وام، امور اداری، اعتباربخشی، متولی شغلی، ارائه ایده کسب و کار به متقاضیان ارائه می‌شود.
عبدالملکی با بیان اینکه این حرکت به نام اربعین و فرهنگ عاشورا شروع شده است، تاکید کرد: در سال‌های اخیر جریان تمدن جدیدی با تقویت فرهنگ اربعین به عنوان بزرگترین تجمع انسانی شکل گرفته است و اگر در همین راستا و با تاسی از فرهنگ اربعین موکبی بزنیم برای فرهنگ اشتغال، کاری بجا و ارزشمند است.
وی با دعوت از مردم و کارآفرینان برای حضور در این موکب، گفت: افراد برای کمک به اشتغال محرومان در سایت emookeb.ir اعلام آمادگی کنند و از درگاه‌های مختلف آن گامی برای کمک به اشتغال زایی بردارند.
در این مراسم همچنین مظاهری، مسئول موکب اشتغال محرومان گفت: این موکب الهام گرفته از فضای اربعینی است و تلاش ما استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی برای اشتغال محرومان است.
وی افزود: تمام تلاش ما این است که فضای اشتغالی از سوی مردم ایجاد شود و در گام دوم نهادهای دولتی به این جریان مردمی بپیوندند.
3 مهر 1400 10:35
کد خبر : 245,932
نظرات بینندگان

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/327426/موکب-اشتغال-محرومان-پویشی-برای-جمع‌آوری‌-همه-ظرفیت‌های-مردمی-برای-رفع-بیکاری-و-ایجاد-اشتغال
بستن   چاپ