ایران پرسمان
جمعی از اعضای فرقه منحرف «مولویه» در کربلا و نجف بازداشت شدند
دوشنبه 5 مهر 1400 - 19:57:47
ایران پرسمان - ایرنا / جمعی از پیروان فرقه منحرف موسوم به «مولویه» در نجف اشرف و کربلای معلا در حین تبلیغ برای افکار افراط گرایانه و تکفیری این فرقه منحرف بازداشت شدند.
بخش اطلاعات الحشد الشعبی با همکاری نیروهای پلیس مرکزی عراق، تعدادی را در حین توزیع بروشورهای تبلیغاتی و تکفیری این فرقه منحرف در بین زائران اربعین حسینی در نجف اشرف و کربلای معلا بازداشت کردند.
در همین راستا ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه ای از بازداشت شبکه توزیع بروشورهای حاوی اندیشه ‌های افراط گرایانه و تحریک کننده میان زائران حسینی (ع) در جنوب غربی بغداد خبر داد.
در بیانیه این ستاد آمده است: با اقدامات میدانی فشرده و پیگیری‌های مستمر، نیروهای امنیتی توانستند در حین مشارکت در طرح حمایت از زائران امام حسین(ع)، هشت متهم را در هنگام توزیع بروشورهای حاوی اندیشه ‌های افراط گرایانه و عبارت‌ های توهین آمیز به مراجع و ایجاد تفرقه میان گروه‌های مختلف اجتماعی بازداشت کنند.
در این بیانیه آمده است: عملیات بازداشت این متهمان در جنوب غربی بغداد انجام شد و آنها به منظور تحقیق و تکمیل اقدامات قانونی به دستگاه‌ های مرتبط تحویل داده شدند.
همچنین نیروهای سازمان اطلاعات ماموریت‌ های ویژه در اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم نجف اشرف دو فرد را حین ترویج اندیشه ‌های منحرف دینی در زیارت اربعین بازداشت کردند.
گروه منحرف مولویه چیست؟
نخستین بار نام این گروه منحرف در بیستم آوریل 2018 در حین بازداشت 45 تن از اعضای این فرقه منحرف در استان ذیقار (جنوب بغداد) بر سر زبان ها افتاد.
این گروه منحرف، مرجعیت دینی را «بدعت» می داند و معتقد است که «عقل،مرجع هر انسان» است از این رو، مراجع دین شیعه را تکفیر می کنند.
این گروه به طور ویژه در استان ذیقار (350 کیلومتری جنوب بغداد) که در طول سال های اخیر شاهد بیشترین و خشن ترین اعتراضات خیابانی بوده، بروز یافته است.
براساس گزارش سابق کمیته امنیتی استان ذیقار، فرقه منحرف مولویه دارای حدود چهار هزار پیرو است که اغلب در استان های جنوب عراق (خاستگاه تاریخی شیعیان عراق) فعال هستند.
طبق این گزارش، هر 50 نفر از پیروان این فرقه منحرف به یک سرکرده که بر او نام «مولوی» گذاشته می شود، مرتبط است.
گروه منحرف مولویه در استان ذیقار در اواخر 2017 نخستین بار تحت نام «السلوکیه» یا «اولاد الله» (فرزندان خدا) شناخته شد و سپس نام خود را به «المهدویه» و در نهایت به «المولویه» تغییر داد.
فرقه های منحرف و ارتباط با وهابیت سعودی
اغلب فرقه های منحرف با افکار افراط گرایانه و تکفیری، در ایام مناسبت های دینی از جمله اربعین حسینی با توجه به حضور میلیونی زائران در این مراسم پیاده روی، فعال می شوند.
فرقه های «الصرخی»، «الیمانی» و «انصار المهدی» از دیگر فرقه های منحرفی هستند که در سنوات گذشته در جریان اربعین حسینی و دیگر مناسبت های دینی نیز فعال شده و نیروهای امنیتی توانسته اند تعدادی از آنها را به جرم مشهود بازداشت کنند.
یکی از مهمترین گروه های منحرف که نیروهای امنیتی در 2007 آنها را حین تلاش برای حمله به نجف اشرف سرکوب کرده و اغلب اعضای آن را به هلاکت رساندند، گروه موسوم به «جند السماء» (سربازان آسمان) هستند.
اغلب فرقه های منحرفی که در طول سال های بعد از سقوط رژیم صدام در استان های جنوب و مرکز عراق فعال شده مورد حمایت رسانه ای عربستان سعودی و فرقه وهابیت بوده اند.
برخی گزارش ها نیز حاکی است که تعدادی از سرکرده های این گروه های منحرف مانند الیمانی و الصرخی در عربستان سعودی و تحت حمایت ریاض هستند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/328267/جمعی-از-اعضای-فرقه-منحرف-«مولویه»-در-کربلا-و-نجف-بازداشت-شدند
بستن   چاپ