ایران پرسمان
جداکردن تومور 8 کیلوگرمی از صورت بیمار!
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 11:56:10
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / پزشکان جراح در هند یک تومور بزرگ را از صورت بیمار 31 ساله جدا کردند. این جوان اهل منطقه تیتیلاگراه واقع در ایالت اودیشا از کودکی از بیماری نروفیبروما ، یک عارضه نادر با منشاء عصبی رنج می‌برد. این تومور که حدود 8 کیلوگرم بود از صورت این مرد هندوستانی جدا شد.
پس از رشد تدریجی «مانبود باغ»، تومور روی صورت او نیز به مرور زمان رشد کرد و به حدود 8 کیلوگرم رسید. با تلاش پزشکان جراح بیمارستان آستر سی ام‌ ای که طی شش ماه 16 جراحی مختلف روی صورت این بیمار انجام دادند سرانجام این تومور بزرگ با موفقیت از صورت وی برداشته شد. بنا به گفته پزشکان این مرد برای جلوگیری از رشد تومور روی صورتش به بیمارستان‌های متعددی مراجعه کرد، اما با وجود توصیه پزشکان به انجام عمل جراحی فوری از انجام آن خودداری کرد.
سرانجام او در این بیمارستان با انجام عمل جراحی موافقت کرد و برای همیشه از این تومور خلاص شد. تیم جراحان در بیمارستان شامل پزشکان جراحی مغز و اعصاب، جراحی پلاستیک، انکولوژی و بیهوشی عصبی بودند. یکی از پزشکان تیم جراحی در این باره گفت: "از آنجا که این تومور موجب از بین رفتن استخوان‌های صورت بیمار شده بود چالش ما این بود که پس از برداشتن تومور، صورت را ترمیم کنیم. با استفاده از داده‌های سی تی اسکن، یک مدل جمجمه سه بعدی از صورت او برای ارزیابی میزان تومور ساخته و سپس طرح برداشتن و بازسازی آغاز شد."

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/330746/جداکردن-تومور-8-کیلوگرمی-از-صورت-بیمار!
بستن   چاپ