ایران پرسمان
به مناسبت "هفته تهران" انجام می‌شود؛
بازدید رایگان از موزه های منطقه 11
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 13:03:51
ایران پرسمان - شهردار منطقه 11 گفت: به مناسبت 14 مهر و " روز تهران "، بازدید رایگان از 7 موزه، وقایع نگاری یکصد سال اخیر، برگزاری تور دوچرخه سواری و برنامه‌های متنوع دیگر با محوریت ماه محرم و صفر انجام می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 تهران، نصراله آبادیان در تشریح ویژه برنامه‌های هفته تهران که امسال با عنوان " یک قرن تهران" نامگذاری شده است؛ افزود: با توجه به این که حدود 4 کیلومتر از حصار ناصری و بافت تاریخی تهران قدیم در منطقه 11 قرار دارد؛ در هفته تهران برنامه‌های مختلفی درنظرگرفته شده است که می توان به تهیه و تولید قصه‌های تهران با عنوان «یک قرن تهران"1400-1300» اشاره کرد.
آبادیان ادامه داد: این تولیدات شامل رویدادها و اتفاقات تاریخی با موضوع تکایا، حسینیه‌ها و مراکز مذهبی، تاریخی و قدیمی است که به روایتگری نصراله حدادی، تهران شناس با محوریت ماه محرم و صفر تهیه شده است.
آبادیان درباره بخش دیگری از برنامه‌های هفته تهران بیان کرد: تهیه وقایع نگاری یکصد سال اخیر در منطقه 11 به صورت تیزر، کلیپ، موشن گرافی و انتشار در فضای مجازی، هماهنگی با موزه‌های حکمت و فلسفه، دخانیات، مقدم، ثبت احوال، موزه قرآن، موزه روان پزشکی و موزه جنگ (عمارت تیمور تاش) برای بازدید عموم به صورت رایگان، تهیه فیلم معرفی اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان گردشگری مجازی از دیگر مواردی است که برای اجرا طراحی شده است.
شهردار منطقه 11 افزود: همچنین نقشه معرفی بیش از 110 نقطه گردشگری در این منطقه تهیه و تولید شده است که در این هفته به صورت رایگان از راه ارتباطی شبکه‌های مجازی و سایت منطقه 11 برای دسترسی عموم شهروندان منتشر خواهد شد.
او در پایان یادآور شد: در هفته تهران تور دوچرخه سواری در مسیرهای گردشگری سطح منطقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ 14 مهر ماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از طریق شبکه های اجتماعی منطقه 11 از برنامه این تورها مطلع شوند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/330847/بازدید-رایگان-از-موزه-های-منطقه-11
بستن   چاپ