ایران پرسمان
روانشناسی/ 10 گام برای رهایی از افسردگی پاییزی
پنجشنبه 15 مهر 1400 - 13:27:04
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / در این گزارش به شما راهکار‌هایی را ارائه می‌دهیم تا از افسردگی فصل پائیز رهایی یابید.

ایران پرسمان


افسردگی پاییزی معمولاً بدون دلیل مشخصی رخ می‌دهد، علت نامگذاری این افسردگی این است که معمولا با تغییر فصل و در فصل پائیز اتفاق می‌افتد. علائم این افسردگی معمولا به صورت خلق و خوی بد، کاهش میل به انجام فعالیت و وظایف روزانه، تمایل به انزوای اجتماعی، نارضایتی از ظاهر و بدن، و تمایل به گریه کردن ظهور می‌کند.
به گزارش postpartumprogress، نکات زیادی برای گذراندن دوره افسردگی فصلی وجود دارد؛ که در این قسمت 10 روش را به شما معرفی می‌کنیم.
1-همیشه سعی کنید به عنوان یک عادت در طول تمام فصول شکرگزاری کنید، شکرگزاری باعث می‌شود احساس بهتری به داشته‌های خود پیدا کنید.
2- شما باید نیاز‌های اولیه بدن خود را از جمله ساعت خواب، تغذیه مناسب و میزان آب آشامیدنی، انجام فعالیت‌های روزانه را برآورده کنید.
3- به دید و بازدید نزدیکان خود بروید و اوقاتی را در کنار دوستان صمیمی تان سپری کنید.
4- سعی کنید همیشه از خود بپرسید که برای رهایی از افسردگی و تنهایی چه باید بکنید؟ آیا استراحت می‌خواهید یا ورزش.
5-سعی کنید فشار را بر خود کاهش دهید، به ویژه اگر جاه طلبی‌های بالایی دارید. این امر باعث کاهش بار ذهنی شما می‌شود.
6- باید با اطرافیان خود در مورد تاثیر عوض شدن فصل در خلق و خوی خود صحبت کنید، با این کار می‌توانید احساس آرامش را از اطرافیان خود دریافت کنید.
7-یکی از دلایل این نوع افسردگی، از بین رفتن رنگ‌های شاد در محیط طبیعی است، بنابراین سعی کنید محیط زندگی خود را مملو از رنگ‌های شاد و روشن کنید.
8- تنفس یک فرایند طبیعی و بدون وقفه است، اما تمرکز بر تنفس به شیوه صحیح در مواقع استرس در بازگشت همه چیز به حالت عادی تأثیر بسزایی دارد.
9- اختلال هیجانی، یک اختلال روانی است که پزشکان آن را می‌شناسند و از اواخر پاییز و اوایل زمستان شروع می‌شود، پزشک می‌تواند دارو‌های خاصی را برای درمان آن‌ها تجویز کند، بنابراین می‌توانید برای درخواست کمک به پزشک مراجعه کنید.
10-مطمئن باشید که ناراحتی و افسردگی که در حال گذراندن هستید فقط مرحله‌ای است که تنها چند روز طول می‌کشد تا دوباره سلامت روانی خود را بازیابید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/331038/روانشناسی--10-گام-برای-رهایی-از-افسردگی-پاییزی
بستن   چاپ