شنبه ۶ تير ۱۴۰۵
جهان ما

حزب‌الله: دولت لبنان به دنبال سرپوش گذاشتن بر اشغالگری اسرائیل است

حزب‌الله: دولت لبنان به دنبال سرپوش گذاشتن بر اشغالگری اسرائیل است
ایران پرسمان - فارس / رئیس نمایندگان حزب‌الله با انتقاد شدید از دولت لبنان بابت امضای توافقی در واشنگتن با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت که هدف از این توافق، سرپوش گذاشتن بر ...
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - فارس / رئیس نمایندگان حزب‌الله با انتقاد شدید از دولت لبنان بابت امضای توافقی در واشنگتن با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت که هدف از این توافق، سرپوش گذاشتن بر تداوم اشغال لبنان از سوی اسرائیل است و به آمریکا اجازه می‌دهد از تعهد صریح خود در برابر ایران برای اعمال فشار بر اسرائیل جهت خروج کامل از لبنان شانه خالی کند.
«محمد رعد»، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان در بیانیه‌ای تصریح کرد که توافق سه‌جانبه موسوم به توافق واشنگتن که میان آمریکا، اسرائیل و هیات حاکمه لبنان امضا شد، رباره مقاومت مشروع و نقش ملی آن بر تحریف واقعیت‌ها و مفاهیم تکیه کرده است از این‌ رو متن بیانیه عمداً به وارونه‌نمایی حقایق و تاکید بر موضوعات ممنوعه پرداخته است. رعد افزود که این توافق بیانگر تسلیم کامل هیات حاکمه لبنان در برابر منطق قیمومیت آمریکا و همدستی آن با دشمن صهیونیستی علیه ملت اصیل خود است؛ ملتی که به سرزمین خود پایبند است، اشغالگری اسرائیل را رد می‌کند و با فدکاری و جان‌فشانی در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی کرده است. وی تاکید کرد که موضع دولتمردان لبنانی که در این بیانیه بیان شده، موضعی است که فراتر از شرم و عار و ننگ است و به کوتاهی در موضوع حاکمیت لبنان و حقوق و منافع لبنانی‌ها و کرامت و عزت آنها می‌انجامد؛ این توافق نشانگر کوچک شمردن مردم، فریب دادن آنان و تحریف اراده ملی آزاد و شریف آنها است. رئیس نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان تصریح کرد ماهیت و جوهر این توافق در نقش شیطانی و خبیث آن نهفته است؛ نقشی که هدف از آن، سرپوش گذاشتن بر تداوم اشغال لبنان از سوی اسرائیل و فراهم کردن راه گریزی مبهم است؛ راهی که امضاکنندگان این بیانیه گمان می‌کنند به آمریکا اجازه می‌دهد از تعهد و مسئولیت صریح خود در برابر ایران برای اعمال فشار بر اسرائیل جهت خروج کامل از لبنان و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی آن شانه خالی کند.
وی تاکید کرد که مقدمه این بیانیه چارچوبی اعلام کرده است که لبنان، تحت حمایت آمریکا، با شروطی که اسرائیل برای خروج مطرح کرده موافقت کرده است؛ و هر دو طرف نیز متعهد شده‌اند خلع سلاح مقاومت را به‌عنوان مقدمه‌ای برای بازاستقرار نیروهای اسرائیلی، نه خروج کامل انجام دهند. رعد در پایان با بیان اینکه توافق مذکور، بیانیه‌ای شوم و کاملا مردود و پیام‌آور بدیُمنی برای لبنان و منطقه است، گفت که خداوند لبنان و مردم آن را حفظ کند و مسئولیت بر عهده انسان‌های آزاده و شریف و میهن‌دوستان شجاع و خواهان حاکمیت لبنان است. دبیر کل حزب الله هم ساعتی پیش توافق دولت لبنان با رژیم صهیونیستی را شرم آور خواند و تأکید کرد این توافق، به اشغالگری صهیونیستها مشروعیت می‌بخشد.


نظرات شما